Вуглепластиковий карданний вал - MERCEDES-AMG GT І MERCEDES-AMG GT3

9 вересня минулого року на території виробничого комплексу компанії Mercedes-AMG у рідному для неї місті Аффальтербаху відбулася світова прем'єра нового спортивного автомобіля Mercedes-AMG GT.

І щоб там не говорили маркетологи німецького виробника, ця модель є прямим спадкоємцем суперкара Mercedes-Benz SLS AMG (Gullwing) – щонайменше у технічному сенсі.

По большому счёту, между новинкой и прежним автомобилем существует только два серьёзных отличия – двигатели и стиль. Всё же остальное у них практически одинаковое.

Спорткар Mercedes-AMG GT запозичив у «Крила чайки» не лише компонування та конструктивні принципи, а й саму платформу.

Основою нового автомобіля з Аффальтербаха служить такий самий просторовий каркас, що несе, що більш ніж на 90% складається з алюмінієвих деталей. Одним із нечисленних винятків є передня поперечина, виготовлена з магнієвого сплаву для зменшення полярного моменту інерції.

Провідні колеса у Mercedes-AMG GT, звичайно, задні. Двигун встановлений спереду, поздовжньо. Як і у SLS AMG, двигун повністю зрушений за передню вісь до задніх коліс, тоді як привід виконаний за схемою Transaxle (коробка передач віднесена до головного редуктора). Не дивлячись на те, що новий автомобіль коротший від попереднього на 92 мм, а його база на 50 мм менша, обидва спорткара мають абсолютно однакову розважування - 47% маси припадає на передню вісь і 53% - на задні колеса. Двигун з коробкою жорстко з'єднує алюмінієва труба, всередині якої обертається карданний вуглепластиковий вал, маса якого дорівнює всього 4 кг. З метою зниження висоти центру важкості інженери AMG постаралися помістити силовий агрегат якомога нижче.

Семиступінчаста коробка передач з двома зчепленнями перекочувала на автомобіль Mercedes-AMG GT з суперкара SLS AMG майже без змін. Навіть передавальні числа у двох машин і ті збігаються за винятком розтягнутої сьомої передачі. Збереглося і співвідношення у головній передачі. А ось налаштована трансмісія інакше – у Mercedes-AMG GT перемикання щаблів відбувається швидко та чітко, без найменших затримок у роботі.

Дуже близька у порівнюваних автомобілів і конструкція підвіски - на подвійних поперечних важелях, як спереду, так і ззаду. Важелі передньої підвіски зовсім дісталися новому спорткару буквально у спадок, у той час як задні важелі все-таки нові.

Ще амортизатори у Mercedes-AMG GT більш сучасні. У базовому варіанті він оснащується амортизаторами канадської компанії Multimatic, які цікаві тим, що відбій та стиск у них налаштовуються окремо. А за доплату AMG GT комплектується електронно-керованими демпфуючими елементами.

І все-таки, як я вже зазначав, головним новаторством в спортивному автомобілі Mercedes-AMG GT є двигун. Якщо на Mercedes-Benz SLS AMG встановлювався великий (об'ємом 6.3 літра) атмосферний V-подібний восьмициліндровий двигун M 159, то на його наступнику використовується набагато компактніший агрегат.

Йдеться про V-подібну бензинову «вісімку» M 178, створену на основі двох блоків циліндрів рядної «четвірки» M 133, зістикованих під прямим кутом. У двигуна M 178 ідентичні мотору M 133 діаметр циліндра і хід поршня, які відповідно дорівнюють 83 і 92 мм, і подвоєний робочий об'єм,   3982 куб. див. Новий мотор оснащений турбонаддувом – у ньому використовуються два нагнітачі Borg Warner, встановлені паралельно в розвалі блоку циліндрів.

Крім цього, у двигуні M 178 застосовується система змащення з «сухим» картером. Таким чином, як стверджують представники Mercedes-AMG, даний силовий агрегат став першим у світі двигуном, у якому "гарячий V-подібний розвал циліндрів" поєднується з подібною системою мастила.

В даний час найновіший чотирилітровий двигун від AMG пропонується для автомобіля Mercedes-AMG GT у двох варіантах виконання – для базової моделі AMG GT та її спортивної версії AMG GT S.

У першому випадку згаданий мотор розвиває потужність 340 кВт (462 к.с.) при 6000 об/хв і момент, що крутить, 600 Нм в діапазоні від 1600 до 5000 об/хв. У другому – 375 кВт (510 к.с.) при 6250 об/хв та 650 Нм в інтервалі від 1750 до 4750 об/хв (за рахунок збільшення тиску наддуву). Крім того, для модифікації AMG GT S пропонується опціональний пакет AMG DYNAMIC PLUS. Цей пакет, що включає також індивідуально регульовані динамічні  опори двигуна та коробки передач, дозволяє ще трохи покращити характеристики силового агрегату. Номінальна потужність двигуна стає доступною в діапазоні від 6000 до 6500 об/хв, а момент, що крутить, – в інтервалі від 1750 до 5000 об/хв.

Перелічені характеристики двигуна забезпечують новому спорткару хорошу динаміку. Базова версія автомобіля, що має споряджену масу 1540 кг, розганяється від 0 до 100 км/год за 4.0 секунд і розвиває швидкість до 304 км/год. Версія AMG GT S – на 30 кг важча, проте швидше. Розгін до сотні займає у такого автомобіля 3,8 секунди, а максимальна швидкість досягає 310 км/год. Втім, і в тому, і в іншому випадку максимальна швидкість обмежується електронікою.

Важливо й те, що автомобіль Mercedes-AMG майже в півтора рази економічніший, ніж суперкар Mercedes-Benz SLS AMG. У комбінованому циклі він споживає лише 9,3 л/100 км бензину і викидає в атмосферу 216 г/км двоокису вуглецю, тоді як відповідні параметри у «Крила чайки» становлять 13,2 л/100 км і 308 г/км. . У результаті новий спорткар відповідає екологічним нормам Євро-6, у тому числі і вимогам їхньої другої стадії, які повинні набути чинності тільки в 2017 році.

Однак набагато сильніше вражає лінійний характер роботи двигуна M 178 (без турбоїв і запізнювань, характерних для моторів цього типу) плюс його звучання - соковите, оксамитове, нічим не відрізняється від атмосферних агрегатів AMG і навіть нагадує знамениті маслкари шістдесятих-сімдесятих років.

Закінчуючи тему приводу, потрібно згадати про диференціали, що самоблокуються, - механічному, на моделі GT, і диференціалі з електронним управлінням, яким вже в базовому виконанні оснащується версія GT S. Обидві системи збільшують зчеплення провідних коліс з дорожнім покриттям, гарантують прекрасні рівні тягового зусилля повороти на швидкостях близьких до фізичної межі.

Загалом фахівцям Mercedes-AMG вдалося створити спорткар, що має потужний і тяговитий двигун, збалансоване шасі, що має дуже точні реакції. Та обставина, що   Mercedes-AMG GT зберіг вікове класичне компонування, робить його поведінку на дорозі по-справжньому особливою. При цьому, на відміну від Mercedes-Benz SLS AMG, для якого були характерні деякі сюрпризи, AMG GT настільки простий і зрозумілий в управлінні, що разом із зростанням швидкості зростає довіра і до нього.

А ще Mercedes-AMG GT коштує вдвічі дешевше, ніж SLS AMG! Подібне до моєї пам'яті трапляється вперше. Розумію, що витрати вдалося зменшити за рахунок високого ступеня уніфікації з автомобілем минулого покоління. Але не так само! Невже так дорого обходилися у виробництві специфічні двері, які відчиняються догори, як крила чайки? Чи Mercedes-Benz SLS AMG був банально спочатку переоцінений? Як би там не було, ціна нового спорткара з Аффальтербаха дивує та радує.

Смішно, але хлопці з Mercedes-AMG на цьому не зупинилися, а вирішили шокувати світ знову: 3-го березня на Автосалоні в Женеві вони представили публіці свою наступну новинку - автомобільний гоночний Mercedes-AMG GT3, який був створений відповідно до технічного регламенту FIA GT3.

З одного боку, такий крок виглядає цілком логічним: стандартний спорткар Mercedes-AMG GT вийшов настільки вдалим, що став ідеальним фундаментом для будівництва нового бойового боліда.

З іншого – відмінностей у гоночної версії від цивільного автомобіля просто не порахувати: розширена колія, нові бампери, передній і задній фартухи, передні крила, що вентилюються, капот і кришка багажника, двері, бічні спідниці, задній дифузор і величезне антикрило. Зрозуміло, всі перераховані вище деталі з метою зниження маси зроблені з легкого високоміцного вуглецевого волокна.

Такі великі зміни, привнесені в гоночний болід, призвели до радіальної зміни його зовнішнього вигляду, навіть стилю. У порівнянні з цим мускулистим матово-сірим гоночним монстром звичайний Mercedes-AMG GT, що колись здається грізним, тепер став виглядати як ботанік-відмінник, що регулярно отримує п'ятірки за поведінку.

Особливо вражає вдало знайдене дизайнерами рішення радіатора: велика, з рідкісними зубами-смужками вона відсилає глядача до Carrera Panamericana SL 1952 року і довоєнним «Срібним стрілам».

Тим не менш, по-справжньому шокує не агресивно-хижий вигляд нового боліда Mercedes-AMG GT3, а його двигун – старий двигун. Так, на автомобілі залишили той же силовий агрегат, який встановлювали на моделі Mercedes-Benz SLS AMG GT3 з 2010 року - атмосферний V-подібний восьмициліндровий 6.3-літровий мотор потужністю 560 к.с. та шестиступінчасту гоночну коробку з послідовним перемиканням. Величина потужності та тип КПП задані регламентом FIA.

Свій несподіваний хід в Аффальтербасі пояснюють абсолютно раціональними мотивами: чудовою надійністю, низькою вартістю експлуатації плюс тривалою періодичністю технічного обслуговування. Мотор M 159 не вимагає омологації і багато разів вигравав гонки, у тому числі останнім часом. Усього ж за період з 2010 року до цього часу болід SLS AMG GT3 з гоночною версією двигуна M 159 досяг 182 перемоги, 98 разів стартував з поула і 930 разів потрапляв до десятки найсильніших.

Втім, я підозрюю інженерів Mercedes-AMG у сентиментальності – напевно, хлопці з радістю скористалися можливістю продовжити життя заслуженому ветерану у такий спосіб.

Вважаю, згодом, коли 4.0-літровий турбомотор M 178 накрутить необхідний кілометраж, він опиниться і в гоночному боліді. До того ж з'явилася попередня інформація про громадянську версію автомобіля Mercedes-AMG GT3. І хоча для неї поки не придумали навіть назву, основні параметри майбутньої модифікації топової Mercedes-AMG вже відомі. Цей автомобіль стане на 80-100 кг легше, ніж модель GT S. Завдяки новим турбокомпресорам потужність 4.0-літрового двигуна становитиме приблизно 560 к.с., а питома потужність досягне 374 к.с. на тонну, що вище, ніж у Porsche 911 GT3 (316 к.с. на тонну). Планується, що топовий спорткар Mercedes-AMG зможе вигравати у AMG GT S на «Північній петлі» Нюрбургрингу не менше 10 секунд (той же проходить коло за 7 м 30 с).

А ще Горден Вагенер, віце-президент з дизайну концерну Daimler, підтвердив, що майбутня дорожня новинка отримає таку ж страшну решітку радіатора, як і бойовий автомобіль Mercedes-AMG GT3.

І, хто знає, можливо, цей спорткар з Аффальтербаха зможе здивувати світ втретє?!